Så här går det till när vi byter bredband och tv
December
- Du som har bredband säger själv upp ditt bredband t.o.m. 31/1 2019, gör det snarast men senast 31/12 2018.
- Telenor/Bredbandsbolaget – ring deras kundtjänst 020-222 222
- ComHem – ring deras kundtjänst 90 222
- Annan leverantör – ring deras kundtjänst
Januari
- Telia planerar in med samtliga vilken dag de kommer för att sätta upp ett (extra) uttag. Det kommer att placeras där ditt befintliga uttag finns idag i vardagsrummet (eller på vägen dit). Har du inget uttag i vardagsrummet idag kommer det att sättas på lämpligt ställe. Se till att det är fri väg fram till uttaget, d.v.s. plocka undan möbler och annat som kan stå i vägen.
- När du är inkopplad så skall du följa de instruktioner som du får med dig. Vill du ha hjälp med detta ringer du och bokar in en personlig tekniker som hjälper dig.
- Sista januari kommer ditt befintliga bredband att stängas ner.
Februari
- 1 februari kopplas ditt nya bredband och tv in. Nu är det bara att surfa och titta på tv.
Har du några frågor, vill ha hjälp eller ha mer information mailar du styrelsen så återkommer vi snarast.
Övrig information gällande detta finner du här.
Styrelsen