Info från styrelsen

Årsmötet gick bra och det var 26 röstberättigade inklusive 6 med fullmakt. Med tanke på att vi är 64 röstberättigade i husen så är det kul att så många ändå är intresserade av föreningen. Protokollet kommer att läggas upp inom någon vecka.
Information om vad som händer i föreningen som presenterades på mötet:

* Vi kommer att byta ut våra entréer på fram- och baksida, detta sker ungefär i mitten av juni och tar ca 5 dagar. Under tiden man jobbar med framsidan får man ta sig in på baksidan och tvärtom. Den nya skillnaden blir att bakdörren kommer att gå utåt beroende på brandutrymningar. Mer info kommer.

* Vi kommer också att isolera vindarna för att kunna påverka våra värmekostnader.

* Efter utbytet av dörrar samt vindarna kommer vi att storstäda och bona golven på alla plan. Då är det viktigt att boende tar in sina dörrmattor, blommor och andra saker som egentligen inte får stå på våningarna. Mer info kommer.

* En tråkig händelse inträffade då en av de boende skällde ut personen som städar i våra hus. Det är givetvis inte ok att vara otrevlig mot någon av våra entreprenörer, utan alla synpunkter, som vi dessutom tacksamt tar emot, ska meddelas till styrelsen som tar det vidare, vi kan inte vara med överallt utan behöver allas medlemmars hjälp med att observera.

* Vi har anlitat Nytorget att göra besiktningar vid försäljningar, detta är bl.a. för att kontrollera att man lämnar utrustningen för TV/Bredband i lägenheten, inte gjort ingrepp i ventilation, vatten och el, samt inte flyttat bärande väggar. Viktigast av allt, att man inte kopplat in elektrisk köksfläkt som påverkar resten av de boendes ventilation på ett negativt sätt.

* OVK = obligatoriskt ventilationskontroll är äntligen klar. Tyvärr har det tagit lång tid då några inte åtgärdat sin otillåtna elektriska köksfläkt trots flera uppmaningar och informationer. Det står på både Brf Melodins hemsida och i den välkomstpärm som lämnats ut vad som gäller. Vi har även informerat om detta ett flertal gånger.
* Vi har även haft vattenläckor från taket igen som går igenom en del förråd samt ner till dagis i nr 10 och det pågår fortfarande åtgärder efter detta, tre förråd kvar i nr 14. Nya rutiner införs för att ha koll på taket under vintermånaderna med snö och is.

* Vattenskador i badrum – Det kostar föreningen en del pengar vid alla vattenskador, en del går på din egen försäkring men en del går på föreningen och det medför till slut att vi behöver höja avgifter. Glöm inte att kontrollera ditt badrum om du inte har renoverat, särskilt viktigt är ringen runt avloppet vid duschen/badkaret, kolla att inte ringen släpper och mattan glider upp.

* Andrahandsuthyrningar – När vi genomförde fiberinstallationen uppdagades det en del otillåtna andrahandsuthyrningar. Vi kommer påbörja ett arbete med att undersöka sådant. Behöver du hyra ut din lägenhet för att testa att flytta ihop med sambo, arbeta på annan ort eller åka jorden runt så kontaktar du styrelsen. Men om du hyr ut i andra hand utan godkännande kommer vi kontakta dig för vidare åtgärder.

* Grillplats! Äntligen har vi satt igång arbetet med att iordningsställa en grillplats för föreningens boende. Det saknas fortfarande en del saker som grillgaller och hur vi ska göra för att inte få obehöriga att använda grillen. Du kommer själv att ansvara för att hålla ordning efter dig själv samt ha med dig det som behövs för att kunna grilla.

* Styrelsen kommer också att se över om vi behöver höja våra avgifter, dels för att vattenskadorna har ökat samt att vi behöver beställa extra arbeten i samband med våra städdagar. Då deltagandet blir mindre och mindre är det inte rättvist att bara några få hjälper till när vi är så många, då är det trevligare om vi prioriterar planteringar och umgås en stund.

Mvh
Styrelsen

Relaterade inlägg

Denna webbplats använder cookies. Genom att fortsätta använda denna webbplats accepterar du vår användning av cookies.   Läs mer